Forum poświęcone powstawaniu Belxena OTS
Ostatnio znalazłem dobry scrypcik, który pozwala nam na wylootowanie z monstera klucza z action id.
Zaczynamy
Tworzymy w data/creaturescript/script plik
Doorkey.lua
Kod:
function onDeath(cid, corpse, killer)
local key = 2089 -- key number
local creaturename = getCreatureName(cid)
if creaturename == 'demon' then -- monster name
local key = doAddContainerItem(corpse, key, 1)
doSetItemActionId(key, 6000) -- action ID, same as door action ID
end
end
Następnie dodajemy linijkę w creaturescripts.xml (data/creaturescript)
Kod:
<event type="death" name="DoorKey" script="Doorkey.lua"/>
Powyższy scrypt daje klucz który wypada z demona. Żeby on wypadał w pliku demon.xml (data/monsters) musimy dodać (np przed loot, /loot) taką linijkę
Kod:
<script>
<event name="DoorKey"/>
</script>
Dla wyjaśnienia tutaj w przedziale ' ' wpisujemy nazwę potwora
Kod:
if creaturename == 'demon' then -- monster name
Tutaj zmieniamy id klucza
Kod:
local key = 2089 -- key number
A tutaj action id tego klucza
Kod:
doSetItemActionId(key, 6000) -- action ID, same as door action ID
Offline